GENERELLE BESTEMMELSER
Disse reglene (heretter kalt Reglene) utgjør grunnlaget for en avtale mellom Dropstone, UAB, organisasjonsnummer 305652842, med registrert adresse Girulių g. 10, 12123 Vilnius (heretter kalt Selgeren), og deg, som gir Selgeren muligheten til å tilby deg kjøp av produkter (heretter kalt Produktene) som tilbys i nettbutikken http://www.donum-silk.no/ (heretter kalt Nettbutikken).
Du kan kontakte Selgeren via e-post: info@donum-silk.no
Du har kun rett til å foreta kjøp i nettbutikken dersom du er i stand til å inngå en bindende avtale med selgeren i henhold til gjeldende lov, og kun dersom du overholder disse vilkårene og gjeldende lov. Hvis du er under 18 år, kan du bare foreta kjøp i nettbutikken med samtykke fra dine foreldre eller andre juridiske representanter. Ved å legge inn en bestilling bekrefter du at du er 18 år eller eldre, eller at du har samtykke fra dine foreldre eller andre juridiske representanter.
KJØP I NETTBUTIKKEN
Når du besøker nettbutikken og velger varer, opprettes det en handlekurv på grunnlag av dette valget.
Når du har opprettet en handlekurv, må du legge inn de opplysningene som er nødvendige for levering av de valgte varene. Sørg for at opplysningene du har oppgitt er korrekte og at varene du bestiller samsvarer med dine preferanser. Du har mulighet til å korrigere eventuelle feil før du bekrefter bestillingen. Opplysningene du oppgir, vil bli behandlet til de formål og på den måten som er beskrevet i personvernerklæringen.
Du samtykker i at du ved å legge inn en bestilling i nettbutikken er forpliktet til å betale prisen for varene som er oppgitt i bestillingen.
Når du har bekreftet bestillingen din, mottar selgeren all informasjon om den. Bestillingen anses å være lagt inn fra det øyeblikket den er mottatt av selgeren. Samtidig anses en kontrakt å ha blitt inngått mellom deg og selgeren. Selgeren er imidlertid først bundet av en slik avtale fra det øyeblikket selgeren mottar bekreftelse på betaling for varene fra betalingstjenesteleverandøren.
Når du har lagt inn bestillingen din, vil det bli sendt en e-post til e-postadressen du har oppgitt, med informasjon om varene du har bestilt og opplysningene du har oppgitt.
Selgeren forplikter seg til å fullføre din bestilling etter å ha mottatt melding om at betalingen for de bestilte Produktene er gjennomført. Når selskapet på eget initiativ kansellerer en bestilling gjort av forbrukeren, med begrunnelse i at de bestilte Produktene ikke er tilgjengelige på lager (eller av andre årsaker), vil tilbakebetaling skje uten ugrunnet opphold og ikke nødvendigvis innen 14 dager.
EGENSKAPER OG KVALITET PÅ VARENE
Varenes egenskaper er angitt i E-butikken ved siden av beskrivelsen av hvert produkt. Selgeren skal bestrebe seg på å sikre at Varene er i samsvar med lovens krav og er egnet for den tiltenkte bruken.
Ved å legge inn en bestilling erkjenner du at du er klar over og forstår at varene som vises i nettbutikken, kanskje ikke samsvarer med den faktiske størrelsen, formen eller fargen på varene i farge, form eller andre parametere på grunn av egenskapene eller innstillingene til skjermen eller annen enhet du bruker. Slike forskjeller vil ikke bli ansett som mangler ved Varene, med mindre avvikene er forårsaket av Selgerens handlinger eller tredjeparter som er relatert til Selgeren.
Målene på produktene i nettbutikken kan avvike fra de faktiske målene på grunn av produksjons- og målefeil. En toleranse på 1-3 cm er tillatt, og et slikt avvik anses ikke som en defekt eller feil.
Selgeren forplikter seg til å levere Varene som svarer til informasjonen som er angitt i beskrivelsen av Varene i E-butikken. Selgeren forplikter seg også til å levere deg det utvalget og antallet varer som er spesifisert i bestillingen, men er ikke ansvarlig dersom utvalget eller antallet varer som leveres, ikke er nøyaktig på grunn av en feilaktig spesifikasjon fra deg i bestillingen som er sendt til selgeren.
LEVERING AV VARER
Når du bestiller Produktene, må du oppgi leveringsadressen og et kontaktnummer.
Levering er mulig på følgende måter: via pakkeboks, med bud eller via post.
- Leveringsprisen i Norge er 60 NOK.
- Leveringsprisen i utlandet er 90 NOK.
- Gratis levering fra kr 700 NOK.
Bestillinger sendes innen 1-2 virkedager. Bestillinger leveres normalt fra avsendelsesdagen:
- I Norge innen 3-5 virkedager.
- I Europa innen 5-9 virkedager.
Vær oppmerksom på at de oppgitte leverings- eller hentetidene er omtrentlige. Selv om vi alltid forsøker å oppfylle bestillingen din så raskt som mulig, kan det noen ganger ta lengre tid å klargjøre bestillingen din på grunn av høyt bestillingsvolum eller tilgjengeligheten til leverandørene av leveringstjenester.
Hvis du ved mottak av varene oppdager at forsendelsen ikke inneholder de bestilte varene, må du informere selgeren umiddelbart.
Varene skal leveres pakket på en måte som er hensiktsmessig i forhold til deres art for å sikre at Varene er egnet for den tiltenkte bruken.
BYTTE ELLER RETUR AV VARER
Angrerett innen 30 dager (kun for forbrukere)
Hvis du kjøper fra nettbutikken som forbruker (dvs. en fysisk person som handler i forbindelse med sin virksomhet, handel, håndverk eller yrke for formål som ikke er relatert til hans/hennes egen virksomhet, handel, håndverk eller yrke (dvs. for forbrukerformål)), har du rett til å returnere varene du har kjøpt i nettbutikken innen 30 (tretti) kalenderdager fra den dagen du mottar varene. Du kan gjøre dette uten å oppgi noen grunn (dvs. utøve din rett til å trekke deg fra en fjernsalgsavtale i henhold til litauisk lov og EU-lov).
Hvis du velger å heve avtalen og returnere Produktet, må det være ubrukt, med merkelappene intakte, i originalemballasjen, uskadet og uten tap av salgbar tilstand. Vi vil anse at dette kravet er oppfylt hvis du, når du prøver Produktet, kun har utført handlinger som er nødvendige for å vurdere Produktet, og som du vanligvis ville gjort ved å inspisere Produktet i en fysisk butikk (for eksempel prøve eller se på Produktet).
For å utøve denne retten må du innen senest 30 (tretti) kalenderdager fra mottak av Produktet informere Selgeren via e-post: info@donum-silk.no.
Hvis du bestemmer deg for å heve avtalen, må du uten unødig opphold, og uansett senest innen 30 (tretti) kalenderdager fra den dagen du varslet Selgeren om retur via e-post: info@donum-silk.no, sende Produktene tilbake. Fristen anses som overholdt hvis du sender Produktene før utløpet av 30-dagersfristen. Kostnadene for retur av Produktene til Selgeren må dekkes av deg.
Hvis du velger å heve avtalen, forplikter Selgeren seg til å refundere alle beløp du har betalt for Produktet og leveringen til deg, til den bankkontoen du har oppgitt. Dette skal skje senest innen 14 (fjorten) kalenderdager fra den dagen du varslet Selgeren om returen via e-post, men ikke før Selgeren har mottatt det returnerte Produktet (med mindre Selgeren etter eget skjønn velger å ikke vente på returen).
Grossister og andre kjøpere som handler i Nettbutikken for ikke-forbrukerformål, har ikke rett til å heve avtalen, med mindre annet er uttrykkelig avtalt skriftlig med Selgeren.
Produkter av uegnet kvalitet
Produktene er dekket av en lovfestet garanti i henhold til lovgivningen i Republikken Litauen. Det vil si at Selgeren er ansvarlig overfor forbrukeren for enhver mangel på samsvar med produktkravene som eksisterte på leveringstidspunktet og som blir oppdaget innen to år etter levering av Produktet.
Hvis et Produkt kjøpt i Nettbutikken er av uegnet kvalitet, har du rett til, i henhold til lovbestemte prosedyrer og frister, å be Selgeren om å kostnadsfritt utbedre manglene ved Produktet eller erstatte Produktet av uegnet kvalitet med et Produkt av egnet kvalitet. I de tilfeller som er fastsatt i loven, kan du også be om en tilsvarende prisreduksjon eller returnere Produktet.
Hvis du mener at et Produkt kjøpt i Nettbutikken er av uegnet kvalitet og har oppdaget mangler ved det, må du innen to måneder fra dagen manglene ble oppdaget, informere Selgeren om dette og om din ønskede løsning via e-post: info@donum-silk.no. Når du rapporterer om et Produkt av uegnet kvalitet, vennligst oppgi en detaljert beskrivelse av hvor og når feilen oppstod, legg ved bilder av Produktet og feilen, samt annen relevant informasjon som kan hjelpe med å identifisere feilen.
INTELLEKTUELL EIENDOM
Varemerker og andre kjennetegn som brukes til å merke produktene, tilhører Selgeren og/eller andre parter og er beskyttet av lovgivningen. Alle immaterielle rettigheter til produktene og deres enkelte deler tilhører også Selgeren og/eller andre parter.
I nettbutikken brukes varemerker og logoer, domenenavnet, selve nettbutikken og nettstedet hvor den er vert, samt alle deres separate elementer, inkludert tekster, fotografier, tegninger og alt materiale som finnes i nettbutikken og på nettstedet. Presentasjonen, utseendet og designet til enhver side i nettbutikken eller på nettstedet, samt alle immaterielle rettigheter knyttet til disse, tilhører utelukkende Selgeren og/eller andre parter. Du forplikter deg til å ikke kopiere, endre eller på annen måte bruke disse objektene av immateriell eiendom uten et særskilt skriftlig samtykke fra rettighetshaveren.
ANSVAR
Selgerens ansvar for Produktenes kvalitet og levering er fastsatt i gjeldende lovgivning.
Du er forpliktet til å gi Selgeren all korrekt og fullstendig informasjon som blir etterspurt. Du er ansvarlig for å oppgi riktig leveringsadresse for Produktene.
ENDRINGER OG OPPHØR
Selgeren kan fra tid til annen endre disse Reglene. Den nyeste (gjeldende) versjonen av Reglene vil alltid være synlig og tilgjengelig i Nettbutikken. Før du bekrefter en bestilling, må du sette deg inn i den versjonen av Reglene som gjelder på det tidspunktet. For hver bestilling vil den versjonen av Reglene som var gjeldende på tidspunktet for bestillingsbekreftelsen, bli anvendt.
Selgeren har rett til når som helst å avslutte driften av Nettbutikken. En slik avslutning vil ikke påvirke de kjøpsavtalene som er gyldige på det tidspunktet.
ANDRE VILKÅR
Alle varsler eller andre meldinger knyttet til kjøp i Nettbutikken og disse Reglene vil bli gitt via e-post (til Selgeren – til e-postadressen oppgitt i begynnelsen av Reglene, til deg – til e-postadressen oppgitt ved bestillingen).
Hvis noen av bestemmelsene i disse Reglene er eller blir helt eller delvis ugyldige, vil dette ikke påvirke gyldigheten av de gjenværende bestemmelsene.
PERSONVERNREGLER
Vi beskytter våre besøkendes personvern på nettet. Individuelt identifiserbar informasjon om en besøkende vil ikke bli delt med noen tredjepart uten besøkendes samtykke eller med mindre det kreves av relevante juridiske eller statlige myndigheter.
Betaling og refusjon
Vi forplikter oss til å refundere alle beløp du har betalt for produktet og leveringen til deg, til den bankkontoen du har oppgitt, senest innen 14 (fjorten) kalenderdager fra den dagen du varslet oss om returen via e-post. Refusjonen vil imidlertid ikke skje før vi har mottatt det returnerte produktet, med mindre vi etter eget skjønn velger å ikke vente på returen.
Innsamling av remarketingdata
Denne siden bruker Google/Facebook Remarketing og informasjonskapsler (cookies) som samler inn grunnleggende informasjon om brukeren. Vår reklame vises på forskjellige sider ved hjelp av Google/Facebook og tredjeparts tjenester.
Innsamling av personopplysninger
Ved hvert kjøp mottar vi informasjon som brukeren oppgir, som: navn, etternavn, e-postadresse, telefonnummer, leveringsadresse og annet. Denne informasjonen brukes til å behandle bestillinger og tilby bedre tjenester til brukerne. Brukernes personopplysninger brukes kun i forbindelse med denne nettbutikken og relaterte produkter, for å gi informasjon og nå ut til besøkende.
Bruk av personopplysninger
Brukernes personopplysninger vil kun bli brukt til produkter og prosesser relatert til Tjenesten. Besøkendes data registreres og avsløres kun i tilfeller knyttet til brudd og kun til relevante statlige tjenestemenn eller institusjoner. Annen informasjon om brukeren gis kun til brukeren selv med hans eller hennes samtykke, eller dersom det kreves av relevante statlige myndigheter, med en rettsavgjørelse eller en ransakingsordre utstedt av en påtalemyndighet.
Andre meldinger og tilbud kan gis til brukeren med hans eller hennes samtykke og uten å krenke personvernet, slik det er fastsatt i lovgivningen i Republikken Litauen.
Endring av personvernreglene
Denne nettbutikken kan når som helst endre sine personvernregler etter å ha varslet om det på forhånd på sitt nettsted. Brukerne anbefales å regelmessig sette seg inn i personvernreglene.
Politikk for elektronisk søppelpost
Vi garanterer våre kunder som bruker tjenesten at deres e-postadresser ikke vil bli brukt til å sende ut søppelpost (SPAM). Brukere som har oppgitt sine opplysninger, vil heller ikke motta e-poster som:
- med ugyldige eller falske e-postoverskrifter;
- med ugyldige eller ikke-eksisterende domenenavn;
- med villedende informasjon om avsenderens opprinnelse eller overføringsvei;
- med andre former for villedende adressering;
- som inneholder villedende eller falsk informasjon i emnefeltet;
- som gir villedende eller falskt innhold i e-posten;
- som bryter med tjenestens vilkår og betingelser.
Reglene ble oppdatert 1. juli 2024.